7.02.2015

Magia na blogu

Zaprezentuję Wam magie, jaka jest na moim blogu już od dłuższego czasu, dla podpowiedzi, widzicie ją w każdym moim poście. Wiecie o czym mówię? Okej, powiem wam... Magią są zdjęcia, a dokładnie sposób ich przerobienia. Każdy ma inne sposoby, jedni regulują tylko kontrast, a inni kolory, światła i inne duperele. Ja należę do tej drugiej grupy. Lubię gdy zdjęcia są zrobione jak najlepiej, ale czasem niestety przesadzam, nieumyślnie za bardzo rozjaśniam, albo nadaje za mocne kolorów.

W dzisiejszym poście pokażę Wam, jak ja przerabiam zdjęcia- krok po kroku. Mam nadzieję, że Wam się spodoba, a niektórzy może nawet z tego skorzystają. A więc bez przedłużania- zaczynamy!

1. Programem na jakim przerabiam jest "Gimp", osoby które go nie posiadają zachęcam do ściągnięcia. 


2. Wybierzcie sobie zdjęcie na jakim będziecie testować program. Ja wybrałam to :


 Zdjęcie otwieramy w programie, a następnie na górnym pasku klikamy opcje "Narzędzia" i wybieramy "przybornik"




 Na przyborniku klikamy pędzelek, a następnie wybieramy tryb-> pokrywanie. 




Kolejnym krokiem jest ustawienie pozostałych opcji "pędzla", czyli "rozmiar" i "krycie". Rozmiar możecie sobie ustawić taki jaki chcecie, ja pracuje na bardzo dużym, ponieważ wtedy szybciej pokrywam cały obraz. A co do krycia- ustawiamy na 100.0 


Następnym punktem jest rozjaśnianie zdjęcia. Ustawianie opcji rozjaśniania pokazane jest na poniższym obrazku. Po ustawieniu, pędzlem rozjaśniamy zdjęcie. 




Na sam koniec nadajecie zdjęciom kolory. Czynność wygląda tak samo rozjaśnianie, tylko zamiast koloru białego, wybieracie jaki chcecie (kolor zależny od sytuacji). 

EFEKT KOŃCOWY




Jak Wam się podoba efekt końcowy ?

________________________________________

Przypominam o moim fan page! Zapraszam wszystkich czytelników (i nie tylko) do lajkowania. Chyba chcecie być na bieżąco?  Like box na pasku bocznym! 

3 komentarze:

  1. Piękna edycja zapraszam do mnie http://toasteerssisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna edycja zapraszam do mnie http://toasteerssisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna edycja zapraszam do mnie http://toasteerssisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe komentarze, które motywują mnie do dalszego pisania :)